38,5 procent vindt dat de lijsten even onbelangrijk zijn en 16,5 procent vindt ze juist belangrijker zijn geworden. Hoe dan ook, steeds minder HR-professionals hebben zin om hieraan mee te werken: 34,9 procent van de ruim 400 respondenten gaf aan medewerking te verlenen tegenover bijna de helft in het verleden.
Iets minder dan een kwart zegt zeker aandacht te besteden als er een nieuwe ‘Beste Werkgevers’-lijst wordt gepubliceerd, maar bijna 40 procent zegt er slechts een beetje aandacht aan te besteden en bijna 13 procent wil er niets van weten.
“Veel van dit soort lijsten zijn vooral bedoeld om een sponserend consultancykantoor toegang te bieden tot topcliënten. Het gaat in deze competities steeds meer om de marketingaspecten in plaats van de vraag welk bedrijf echt de beste werkgever is. Daarom worden topuniversiteiten en goede instellingen uit de publieke sector vaak genegeerd door de verantwoordelijke sponsors”, zo vermoeden de sceptische HR-professionals.
Bron: PW Intermediair