Goede werkkrachten vinden én behouden was nog nooit zo belangrijk als vandaag. Een goed HR-beleid kan (en zal) hierbij het verschil maken. Maar hoe pak je dat aan? Ervaren experts en HR-managers uit het werkveld komen hun visie delen. Een evenement voor leidinggevenden en HR-managers die hun zorgorganisatie nog meer op mensenmaat willen brengen. Achteraf is er ruimschoots de mogelijkheid om vragen te stellen en te netwerken.
Klik voor meer info
Emmaüs
Het GielsBos
Ziekenhuis Oost-Limburg
Universiteit Gent
€ 179 als abonnee
€ 229 als niet-abonnee
Commerciële deelnemers
€ 349
1+1 actie
Commerciële deelnemers zijn verplicht één genodigde (klant) uit de HR sector mee te brengen naar het evenement. Zo behouden we de juiste verhouding qua deelnemers (commercieel/niet-commercieel) op onze events.
Annuleren kan kosteloos tot en met donderdag 27 februari via [email protected]. Indien u later dan deze datum annuleert, wordt de kost aangerekend en kan een vervanger steeds uw plaats innemen.
Het netwerk voor HR-professionals & peoplemanagers
HR Square NV
Ottergemsesteenweg-Zuid 808 B 47
9000 Gent
Ilse Janssens is coördinator HR & Community bij Emmaüs, een zorg- en welzijnsgroep met ruim 7500 medewerkers in meer dan 20 voorzieningen in de provincie Antwerpen. Ze won met Emmaüs de HR-ambassadeur award in 2019. Toen ze 12 was, was haar grote droom ‘juffrouw Frans’ worden. Het is anders uitgedraaid. Haar loopbaan startte in de banksector, ze pionierde als eerste HR-professional bij CM en deed dit in 2008 nog eens over bij Emmaüs.
De sector zorg & welzijn kent heel wat pittige HR-uitdagingen. De samenleving en het personeel vergrijzen, de zorgvragers worden steeds mondiger en er is schaarste op de arbeidsmarkt. De oplossingen van het verleden volstaan niet, waar liggen de kansen in de toekomst? Ontdek het in het verhaal van de 3 G’s: hoe vind en houd je Genoeg medewerkers die hun werk Goed en Graag doen? Ilse deelt voorbeelden en inspiratie vanuit haar praktijkervaring bij Emmaüs.
Guido Van Hamme is van opleiding klinisch psycholoog en heeft het grootste gedeelte van zijn carrière in Ziekenhuis Oost-Limburg gewerkt. Nadat hij werkte als diensthoofd psychologie en divisiemanager, is hij sinds 2021 aan de slag als personeelsdirecteur. Van Hamme zal het hebben over ‘Duurzaam talent rekruteren: een continue bezigheid’.
Doelgericht en efficiënt rekruteren is immers een uitdaging in een schaarse arbeidsmarkt. Een goede differentiatie inzake processen en het vormen van transparante afspraken met de interne stakeholders zijn hierin essentieel. Van Hamme brengt een verhaal van vallen en opstaan in het zoeken naar de juiste modellen om talent oprecht te charmeren, aan te trekken, en blijvend met zorg aan de organisatie te binden.
Sofie Poppe heeft ervaring in zowel de profit- als de non-profitsector. Ze startte haar loopbaan bij SD Worx, eerst als payroll dienstverlener, later als adviseur in het Kenniscentrum. Sinds 2018 is Sofie Poppe HR-manager in Het GielsBos, een zorgvoorziening in de Antwerpse Kempen waar kinderen en volwassenen met een beperking terecht kunnen voor onder andere verblijf en dagopvang. Ook zij krijgen te maken met de arbeidsmarktkrapte. In combinatie met de toenemende complexiteit van de zorgvragen, zet dit het medewerkersbeleid in Het GielsBos sterk onder druk. Hoe houden zij de kwaliteit van de zorg op peil ondanks deze druk? “We blijven zoeken naar mogelijke antwoorden op deze hamvraag, maar delen alvast graag onze ervaring en bevindingen met andere zorginstellingen”, aldus Sofie Poppe.
Stijn Baert is professor arbeidseconomie aan de UGent en hoofdpromotor van UGent@Work. Daarnaast is hij een veelgevraagd expert in de media. In deze keynote gaat hij, gestaafd met de recentste cijfers en studies, in op een aantal belangrijke trends op het vlak van werken en onze arbeidsmarkt, met bijzondere aandacht voor de zorgsector. Topics die hierbij aan bod komen, zijn de war for talent, de toekomst van telewerk, diversiteit op de arbeidsmarkt en artificiële intelligentie (AI).
Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.
Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.
Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!
Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.