Bijna de helft van de naar schatting 3 miljoen Britse homoseksuelen onthullen hun seksuele geaardheid niet ten opzichte van hun collega’s. Een op tien homoseksuele mannen en acht op tien lesbiennes zeggen het afgelopen jaar lastiggevallen te zijn geweest op het werk omwille van hun geaardheid. Dit zijn de conclusies van een onderzoek uitgevoerd door Out Now Consulting, een Brits marketingbedrijf gespecialiseerd in homoseksuele marketing dat via het bestuderen van levensstijlen strategieën bedenkt om bepaalde doelgroepen te bereiken. Het bureau benadrukt dat heteroseksuelen niet dezelfde druk ervaren om een dergelijk hoofdaspect van hun persoonlijkheid te verbergen. Zichzelf kunnen zijn, is iets dat voor alle werknemers zou moeten gelden. Het probleem heeft bovendien een invloed op de productiviteit, loyaliteit, en kan zelfs tot gevolg hebben dat homoseksuele werknemers het bedrijf de rug toe keren omdat ze niet langer hun persoonlijkheid willen verloochenen. Logischerwijs is de studie aanleiding om organisaties te stimuleren de gelijkheid op de werkvloer te verbeteren en een diversiteitbeleid te voeren.