“De komst van Koenraad De Lathouwer kadert in de ambitie van het bureau om uit te groeien tot een echt one-stop-shopping agency”, zo kondigt Anita Descheemaeker van 7Beaufort aan. De nieuwkomer vult aan: “De tijd dat bedrijven personeel rekruteerden via simpele krantenadvertenties ligt ver achter ons. Voor toonaangevende ondernemingen is rekruteren uitgegroeid tot een volwassen communicatie-activiteit die past in een totaalvisie. HR- en communicatiemanagers slaan de handen in elkaar. Corporate, product en employment branding scharen zich achter één missie, één visie en delen dezelfde waarden. Menselijk kapitaal wordt dan ook steeds vaker gerekruteerd via volwaardige campagnes die gebruik maken van het volledige communicatiespectrum, inclusief online, one-to-one en tactische acties op het terrein. Om dat te realiseren, moet een adverteerder kunnen bouwen op een bureau dat niet alleen de rekruteringsspecialisten in huis heeft, maar ook beslagen is in merkstrategie en activatietechnieken.”
Het parcours van Koenraad De Lathouwer loopt via Roularta Media Group, Design Board, Duval Guillaume Corporate en Beluga naar Universal Communication, waar hij de rekruteringscommunicatie omvormde van een aparte unit tot een geĂŻntegreerd full-service employment branding agency. Hij scoorde er met opvallende campagnes voor onder meer ING, Nationale Loterij en Daikin.
In het spoor van Koenraad vervoegt trouwens ook Jurgen Houben (40 jaar, werkte 9 jaar als art director bij McCann People op Atos Worldline, Philips, Selor, Daikin, de Lijn en andere) het team van 7Beaufort.
Is dit niet het verkeerde moment voor zo’n overstap? Wat zijn de toekomstperspectieven van een rekruteringsexpert wanneer het ontslagen lijkt te regenen? De Lathouwer: “Ons demografisch model wijst, ondanks de crisis, op een tekort aan geschoold én ongeschoold personeel in de doelgroep 22-55 voor de komende twintig jaar. Die situatie kan zelfs aanleiding geven tot stagnatie. De kandidaat is aan de macht. Het zal niet alleen steeds moeilijker worden om de juiste mensen te vinden, maar ook om ze in huis te houden. Er is echt nog heel veel werk aan de winkel.”
Het parcours van Koenraad De Lathouwer loopt via Roularta Media Group, Design Board, Duval Guillaume Corporate en Beluga naar Universal Communication, waar hij de rekruteringscommunicatie omvormde van een aparte unit tot een geĂŻntegreerd full-service employment branding agency. Hij scoorde er met opvallende campagnes voor onder meer ING, Nationale Loterij en Daikin.
In het spoor van Koenraad vervoegt trouwens ook Jurgen Houben (40 jaar, werkte 9 jaar als art director bij McCann People op Atos Worldline, Philips, Selor, Daikin, de Lijn en andere) het team van 7Beaufort.
Is dit niet het verkeerde moment voor zo’n overstap? Wat zijn de toekomstperspectieven van een rekruteringsexpert wanneer het ontslagen lijkt te regenen? De Lathouwer: “Ons demografisch model wijst, ondanks de crisis, op een tekort aan geschoold én ongeschoold personeel in de doelgroep 22-55 voor de komende twintig jaar. Die situatie kan zelfs aanleiding geven tot stagnatie. De kandidaat is aan de macht. Het zal niet alleen steeds moeilijker worden om de juiste mensen te vinden, maar ook om ze in huis te houden. Er is echt nog heel veel werk aan de winkel.”