Leren luisteren op de werkvloer

“Voor het bedrijfsleven is dit thema een must”, zegt Jacques Baerten, de adjunct-directeur-generaal van Ethias en voorzitter van Boodschap zonder Naam. “Luisteren is essentieel om goede werkrelaties op te bouwen en persoonlijke banden en zakenrelaties te versterken. Nadat een multinational enkele jaren geleden was uitgeroepen tot ‘Marketeer van de 20ste Eeuw’, dankte de directeur de titel aan het feit dat zijn bedrijf het hardst had geschreeuwd. Hij wil ook ‘Marketeer van de 21ste Eeuw’ worden, maar nu omdat hij vindt dat hij zo goed kan luisteren naar personeel en klanten.”
De voorzitter stelt dat veel bedrijfsleiders niet weten hoe ze moeten luisteren naar hun klanten, partners en werknemers, terwijl het openstaan voor andere meningen en het uitwisselen van ideeën alleen maar bevorderlijk zijn voor de creativiteit. Bovendien, aldus Baerten, is luisteren een steeds terugkerende waarde in tevredenheidsonderzoek onder bedrijfspersoneel.
Ethias is een van de twaalf Belgische bedrijven die zich bij de actie aansloten. Elk bedrijf schenkt 25.000 euro, zonder eigen commerciële activiteiten rond de actie te ontwikkelen. Het totaalbedrag van 300.000 euro werd vooral geïnvesteerd in de reclamecampagne. U ziet en hoort meer op www.metjeorenziejemeer.be.

Trainer loopbaan- en leiderschapsontwikkeling

Universiteit Antwerpen

HR officer selectie

Universiteit Antwerpen

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!