Vooral microblogging (waarbij berichten realtime via pc of smartphone worden uitgewisseld) is zeer populair. Microbloggen is dan ook de communicatiefunctie op het internet van 2011. Het is een veel populairdere communicatietool dan het forum of het weblog.
Het ‘conventionele’ chatten wordt nog slechts in 10 procent van de gevallen genoemd. Terwijl dit in 2009 nog op de eerste plaats stond als communicatiemiddel.
Het intranet, zo blijkt verder uit de enquête, is bij de meeste organisaties het belangrijkste middel voor interne communicatie.
Bron: MT Management Team