Het aantal ongevallen op de werkvloer nam tussen het derde en het vierde kwartaal van vorig jaar met meer dan 4 procent af in industrieën zoals de textielsector, de auto-assemblagesector en de metaalverwerkende nijverheid. Dat zijn de sectoren die het eerst te kampen kregen met banenverlies ten gevolge van de recessie. In 2009 breidde het effect van de crisis zich alsmaar uit.
Toch waren er nog altijd sectoren waar het aantal ongevallen steeg. Dat was, bijvoorbeeld, het geval in de gezondheidszorg en de maatschappelijke dienstverlening. Dat zijn sectoren met relatief lage ongevalcijfers. Maar in beide sectoren bleef de werkgelegenheid wel stijgen.
Bron: De Tijd