Op het werk communiceren met Facebook at Work

Facebook at Work wil alles aanleveren om met je collega’s te communiceren, informatie te delen en samen te werken. Je kan ermee aan de slag zoals op Facebook zelf, maar dan binnen de gesloten groep van het werk. Bovendien blijft dit account volledig gescheiden van je persoonlijke Facebook-activiteiten.

Op zich is zo’n intern online-communicatie uiteraard niet nieuw. Facebook wil nu uitpakken met zijn gebruiksgemak en vertrouwdheid, maar beseft blijkbaar dat vele medewerkers niet willen dat (sommige) collega’s of chefs hun persoonlijke Facebook-pagina te zien krijgen. Facebook baseert zich ook nog op de vaststelling dat er tijdens kantooruren veel meer ingelogd wordt via een desktop-computer, wat erop wijst dat mensen ook op het werk naar hun Facebook kijken. Buiten de kantooruren worden vooral tablets en smartphones gebruikt.

Precies door de vertrouwdheid met het medium, zou Facebook at Work wel eens een groot succes kunnen worden. Al uiten diverse experts ook hun twijfels. De cruciale vraag is immers of werkgevers het medium wel vertrouwen. Kunnen zij een Facebook-product zien als een ernstige communicatietool? En vrezen ze niet dat allerhande bedrijfsinformatie toch wijdverspreid zal geraken op die manier?

Bron: P&O Actueel (penoactueel.nl)


Port of Antwerp-Bruges
Benelux Unie
ALDI België

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.