Uit gegevens van Eurostat blijkt dat tussen 2005 en 2008 een kwart van de werknemers die naar een andere organisatie overstapten, te maken krijgen met demotie. Van de mensen die niet van werkgever veranderde, werd in dezelfde periode ongeveer een vijfde geconfronteerd met demotie.
België en Oostenrijk zijn overigens de enige Europese landen waar tussen 2005 en 2008 twintig procent van de werknemers een stapje terug moest zetten binnen zijn of haar eigen onderneming. In de Europese Unie ligt het gemiddelde op vijf procent.
Bron: De Standaard