Redactie
Communicatiebureau oona, dat gespecialiseerd is in contentcreatie, PR, influencermarketing en social media, heeft Shanice Engel aangesteld als next generation partner. De 31-jarige Engel, die al sinds 2015 aan de slag is bij oona, zet zo mee haar schouders onder de verdere uitbouw van het bureau.
Shanice Engel startte in 2015 bij oona. Vier jaar later, in 2019, werd ze er associate partner, een erkenning voor haar groeiende impact binnen de organisatie. Na jarenlang gebouwd te hebben aan internationale ‘love brands’ zoals Nike, Pepsico en Levi’s®, verschoof haar focus naar business development. Zo was ze onder andere verantwoordelijk voor het winnen van strategische pitches op Zalando, Gucci, Polestar en On Running. Een van haar grootste successen was de ontwikkeling van de Benelux-influencermarketingstrategie voor Samsung, waarbij het merk de kracht van influential communities in haar strategie integreerde.
Voortaan zal ze zich als partner mee richten op de toekomst van oona. “Bij oona heb ik de unieke kans gekregen om mee te bouwen aan het succes van community-first marketing”, zegt Engel. “Ons bureau is uitgegroeid tot een van de toonaangevende spelers in dit domein, iets waar ik bijzonder trots op ben. Nu wil ik me meer richten op de strategische groei van de organisatie om ons internationaal verder te versterken.”
Nieuwe generatie
Op haar 31ste is Shanice de verpersoonlijking van een nieuwe generatie ondernemers. Ze zal in haar nieuwe functie nauw samenwerken met CEO en medeoprichter Werner De Smet. “Shanice staat zowel strategisch, operationeel als relationeel stevig in haar schoenen. Een sterke verankering in de popular culture, een stevige dosis ondernemerschap en uitzonderlijk commercieel talent zorgen ervoor dat zij de geknipte kandidate is om de toekomst van ons agency mee uit te stippelen”, aldus Werner De Smet.
Op de foto: Shanice Engel (l) en Werner De Smedt (r).
LEES MEER OP HRSQUARE.BE