Het bureau weet dat werkzoekenden steeds specifieker zoeken op Google. Dit is nodig, gezien de enorme hoeveelheden resultaten die aangeboden worden bij elke zoekopdracht. Hoe specifieker men zelf zoekt, hoe gerichter het resultaat. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat ruim 40 procent bij zijn zoektocht naar een vacature daadwerkelijk vaktermen intikt en één derde zoekt op concrete
functienamen
.
Functienamen
Het opleidingsinstituut adviseert werkgevers om zoveel mogelijk woorden die met het vakgebied te maken hebben terug te laten komen op de rekruteringssite én in de vacatures.
Bij functienamen is het van belang om de ‘juiste’ functienamen te gebruiken. “Nog te vaak worden functienamen gebruikt die voor de buitenwereld onbekend zijn en alleen intern gebruikt worden. Breng dus goed in kaart welke functiebenamingen uw doelgroep intypt op Google”, klinkt het. “Werkgevers die effectief gebruikmaken van deze trucs zullen hoger eindigen in de organische resultaten en dus beter vindbaar zijn op Google.”
Gesponsorde koppelingen vaak niet relevant
Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de werkzoekenden de gesponsorde koppelingen overslaat. De reden hiervoor zou kunnen zijn dat die koppelingen vaak niet relevant zijn en de werkzoekende niet direct naar het gewenste resultaat leiden.
Bron: AMC Academie