De organisatie telde van midden juni tot midden juli 214 reacties op vacatures op de website www.ictjob.be. Dat is bijna dubbel zoveel als het vorige maandrecord van 120 reacties op de ICT-vacatures van een werkgever. Sinds de start van de campagne reageerden al 909 mensen op advertenties in verschillende kanalen. De meeste inzendingen kwamen er voor spontane sollicitaties.
Werkzekerheid
“Werknemers solliciteren weer volop bij de overheid. Die biedt stabiliteit en werkzekerheid, en dat is vandaag een belangrijk argument. Bovendien spreekt ook het maatschappelijk kader aan. We merken dat mensen het belangrijk vinden om te kunnen meewerken aan concrete projecten waar de burger en ondernemingen beter van worden”, aldus Christine De Koninck, HR-verantwoordelijke bij Fedict.
Zelfde trend bij Selor
Ook Selor ziet de interesse voor een baan bij de overheid toenemen. Het overheidsselectiebureau van de overheid gebruikt voor zijn rekruteringscampagnes net als Fedict Select steeds meer nieuwe kanalen zoals LinkedIn, Facebook en YouTube.
“Online-kanalen bieden meer effectiviteit en zijn veel goedkoper dan traditionele advertentieruimte in vacaturekranten”, zegt Stefanie Billiet, communicatie- en rekruteringsmanager bij Selor. “Deze kanalen zijn niet alleen efficiënt om te rekruteren, ze beïnvloeden ook positief ons imago als werkgever. Jongeren leren de verschillende jobs bij de overheid op een innovatieve manier kennen. Vanaf 9 oktober dit jaar lanceren we een campagne om meer dan honderd ingenieurs en informatici te vinden. Daarvoor ontwikkelen we een interactief computerspel. Kandidaten kunnen elkaar onderling uitdagen.”