< Terug naar overzicht

Payroll Expert

Payroll Expert

Organisatie

Astra Sweets is een groeiende onderneming, met vestigingen in België en Nederland. Van een kleinschalig ambachtelijk bedrijf is Astra Sweets uitgegroeid tot een onderneming met geavanceerde productie- en verpakkingsmachines om kwalitatief hoogwaardige snoep te produceren.

Voor verdere gegevens kan je altijd terecht op de website : www.astrasweets.com


Functie

Payroll

  • Je bent verantwoordelijk voor het correct uitvoeren van de salarisadministratie, volgens de wetgeving en interne procedures. Je staat in voor de administratieve verwerking van alle informatie die betrekking heeft op de uitbetaling van lonen en salarissen, teneinde de correcte en tijdige uitbetalingen van de lonen te waarborgen. Je doet dit met de nodige discretie.
  • Je staat in voor het opvolgen en onderhouden van de personeelsadministratie, hierbij hou je actief rekening met de GDPR-wetgeving.
  • Je gaat proactief te werk met payroll data en rapporteert a.d.h.v. KPI’s.
  • Je bent het aanspreekpunt voor medewerkers met vragen rond het persoonlijk dossier, verzekeringen, salaris en loonadministratie, etc.

Compensation & Benefits

  • Als Compensation & Benefits Specialist sta je in voor het opstellen, onderhouden en updaten van alle principes inzake beloning en draag je zo bij tot de loons- en arbeidsvoorwaardenstrategie van Astra Sweets.
  • Op basis van je eigen expertise inzake beloning, werk je in partnerschap met de business. Je verstrekt hen advies en biedt ondersteuning bij vragen rond algemene loon- en salarissystemen en beloningsprogramma’s
  • Je ontwikkelt, implementeert en onderhoudt aantrekkelijke en competitieve compensation & benefits programma’s. Je spitst je toe op zowel het wettelijke, fiscale als bedrijfseconomische aspect.
  • Je neemt tevens het cijfermatige aspect ter harte (kosten/baten analyses).
  • Je begeleidt projecten die volgende topics omvatten: mobiliteit, flexibiliteit, verlofregeling, groepsverzekering, internationale tewerkstelling, detachering, extra legale vergoedingen, bonusplannen, verzekeringen …
  • Daarnaast zorg je ervoor dat alle dossiers up-to-date blijven, onderzoek je nieuwe elementen en voer je benchmarks uit.
  • Je vertaalt HR-data naar KPI-rapportering en analyses ter ondersteuning van het management.
  • Omwille van de internationale structuur is het een uitdaging om een uniform en competitief beleid uit te werken voor zowel het hoofdkantoor als de filialen. Je wordt hierin ondersteund door het team en de lokale partners. Je ondersteunt en adviseert de organisatie en haar medewerkers.
  • Je ontwikkelt en begeleidt programma’s rond beloningen, vergoedingen en uitkeringen, rekening houdend met de beschikbare middelen teneinde een optimaal loonbeleid te kunnen voeren.
  • Je houdt het team en de organisatie op de hoogte van nieuwe bepalingen in de wetgeving.
  • Je neemt een adviserende rol op inzake sociale en fiscale zaken, en werkt deze verder uit.

Profiel

  • Je kan jezelf een expert aangaande Payroll en Compensations & Benefits noemen.
  • Je hebt interesse om zowel een structureel loonbeleid uit te werken als de operationele taken hiervan op te volgen.
  • Je bent oplossingsgericht, en ziet uitdagingen in plaats van problemen.
  • Je hebt een sterke interesse in HR, waarvan payroll, administratie en sociale wetgeving je passie zijn. Je houdt ervan deze materie op een verstaanbare manier uit te leggen aan medewerkers.
  • Ervaring met tijdsregistratie en loonadministratie is een absolute must, kennis van Blox en Protime is een pluspunt.
  • Een gestructureerde aanpak, het juist stellen van prioriteiten en je kritische kijk op de zaken maken van jou een collega waarop je kan bouwen.
  • Je hebt een grondige kennis van MS Office (excel, word).
  • Je weet autonoom te werken als een constructieve teamspeler en bezit een positieve ingesteldheid.
  • Kwalitatieve resultaten boeken, zowel individueel als samen met het team, zijn je innerlijke drive.
  • Je bent flexibel en kan snel schakelen tussen verschillende projecten, afhankelijk van dringendheid.

Jobgerelateerde competenties

  • Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
  • De personeelsadministratie superviseren
  • Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
  • Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
    Actieplannen opstellen
  • Het tewerkstellings- en het competentiebeleid uitwerken en sturen
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Beheer van salarissen
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Administratief beheer van de werktijd
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Individuele dossiers van werknemers beheren (vakantiedagen, bedrijfsgeneeskunde, ...)
  • Controleren of de wettelijke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
    Gepaste maatregelen nemen

Aanbod

  • Een groeiende organisatie in verandering met een familiale, hands-on bedrijfscultuur.
  • Je kan rekenen op een motiverend salaris in overeenstemming met je capaciteiten en ervaring.
  • Je beschikt over voldoende autonomie en wordt uitgedaagd om snel en breed te willen leren in een functie waarin je je optimaal kan ontplooien.

Plaats tewerkstelling

ASTRA-SWEETS
BLEUKENLAAN 18
2300 TURNHOUT

Contact

Interesse?

Klik hier voor meer info en solliciteer online!


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen