De conclusies komen uit ‘Het Grote Carrière-rapport’ van references.vacature.com, uitgevoerd door InSites. Hoewel men deze top drie terugvindt bij de meeste respondenten, leggen verschillende profielen toch andere accenten. Zo vinden financiële professionals het belangrijk dat het bedrijf van hun keuze financieel gezond is (38%). Werknemers in sales & marketing werken het liefst voor een aantrekkelijk merk of product (16%), terwijl dat maar geldt voor 8% van de totale groep.
Verder bevestigt de studie een aantal gangbare clichés: zo worden mannen meer gedreven door salaris en doorgroeimogelijkheden. Vrouwen hechten dan weer meer belang aan een betere work life balance en een open communicatiecultuur. En Generation Y? Die wil het allemaal: uitdagend werk, uitgebreide carrièremogelijkheden, een goede work life balance en een goed gevuld loonzakje.
Het onderzoek werd uitgevoerd bij een steekproef van 5000 respondenten, representatief voor de actieve Belgische online bevolking tussen 18 en 55 jaar.