Vakantie statussymbool voor Nederlanders

ArbeidsmarktArbeidsomstandighedenCommunicatieFlexibiliteitLoopbaanMotivatieOrganisatiePrivacyWellness
Met gemiddeld 25 dagen zijn Nederlandse vakanties naar Europese begrippen niet bijzonder lang. Toch lijken vakanties voor Nederlanders wel een obsessie. Ze praten er tenminste voortdurend over, merkte de Amerikaan Matthew Steinglass, die er een column over schreef voor het Financieele Dagblad.

Amerikanen zien Nederlanders graag als een “volk van nauwgezette en plichtsgetrouwe werkers die worden gedreven door een gezonde dosis ouderwets calvinistisch schuldgevoel”, signaleert Steinglass. Tegelijkertijd “lijken de Nederlanders hun vakanties te aanbidden”.

Volgens de Amerikaan praten Nederlanders graag en veel over hun vakanties. “Vakanties zijn wellicht de belangrijkste statusverhogende consumptiegoederen in de Nederlandse samenleving. De manier waarop je met vakantie gaat en hoe je die vakantie presenteert maakt deel uit van een uitgebreid, zenuwachtig spel, waarin mensen aan elkaar laten zien hoe relaxed ze zijn”, dixit Steinglass.

Bron: Personeelslog

(Senior) Tax & Legal Consultant

Acerta Consult

Talent Acquisition Specialist

UZ Brussel

Payroll Advisor Corporate

Acerta

Recruiter

Gemeente Puurs-Sint-Amands

Trainer loopbaan- en leiderschapsontwikkeling

Universiteit Antwerpen

HR officer selectie

Universiteit Antwerpen

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!