Maar de directie was de werknemers voor en voerde een lock-out door. Dat is bijzonder zeldzaam in België: de werkgever sluit de werknemers buiten, zowel eventuele stakers als werkwilligen.
Uiteindelijk lijkt er dan toch een compromis gevonden te zijn. Pas in de loop van dinsdag wordt een en ander bekend. Uit de voorlopige reacties lijkt het er evenwel op dat brugpensioen vanaf 52 jaar bij het compromis zit. Dat is al heel wat minder ‘bijzonder’. Of toch? Zouden alle partijen geen komaf maken met brugpensioen op die leeftijd?