Synergie verwacht dat bedrijven het wegvallen van de proefperiode zullen compenseren met uitzendcontracten, of minder snel overgaan tot vaste indienstname van medewerkers op interim-basis. Voor de uitzendgroepen kan dit de omzet beslist doen stijgen. Als ook de economische conjunctuur nog wat mee wil, ziet de nabije toekomst er weer fleuriger uit voor die sector.
Synergie Belgium durft alvast een verdere omzetgroei van 10 procent voorspellen voor 2014. Dat komt neer op een omzetdoel van 176 miljoen euro. Dit jaar stevent de groep af op een omzetgroei van 9,5 procent. Synergie wil die doelstelling bereiken door verder in te zoomen op zijn kernactiviteit via hoofddivisies Synergie (algemeen uitzendwerk) en Synergie Careers (tewerkstelling van hogere profielen).
Er zal ook extra ingezet worden op het verder digitaliseren van selectieprocessen via multivendor-systemen en de ontwikkeling van online-rekrutering. De weg naar het digitaliseren van selectie- en tewerkstellingsprocessen is onomkeerbaar geworden, ook in de bedrijven zelf.