De boodschap is dat werken bij Yahoo niet zomaar een job is en dat je dat niet vanop afstand kan doen. Alles draait om interactie en dat kan niet vanop afstand. “Om de beste werkgever te worden, zijn communicatie en samenwerking cruciaal. Daarom is fysieke aanwezigheid zeer belangrijk. De beste beslissingen en inzichten zijn immers vaak het resultaat van informele gesprekken in de gang of cafetaria, van een ontmoeting met nieuwe mensen of geïmproviseerde of spontane teamvergaderingen”, luidt het in de memo van HR-manager Jackie Reses.
De maatregel geldt vanaf juni en viseert niet alleen medewerkers, klantenvertegenwoordigers die voltijds thuiswerken, maar ook medewerkers die één of twee dagen per week thuiswerken. Uitzonderingen zijn niet mogelijk. Enkele uren thuiswerken omdat de loodgieter langskomt, kan ook niet meer.
Het thuiswerkverbod is één van de vele vernieuwingen die de vorig jaar aangestelde CEO Marissa Mayer doorvoert. Nog volgens de technologieblog reageren veel medewerkers verontwaardigd. “De mogelijkheid van flexibel werken was immers één van de redenen om voor Yahoo te kiezen”, dixit enkele Yahoo-medewerkers.
Bron: www.allthingsd.com