Het HR-beleid van Zorgbedrijf Antwerpen is nog jong: in 2009 nam Zorgbedrijf Antwerpen de zorg voor senioren over van het Antwerpse OCMW. Van bij de aanvang opteerde Zorgbedrijf Antwerpen voor een modern personeelsbeleid. Zo werd van bij de oprichting in 2009 een bediendenstatuut voor alle medewerkers ingevoerd. Vandaag gaat de aandacht vooral naar de invoering van nieuwe HR-ondersteunende systemen, zoals een platform voor het werving- en selectiebeleid, competentiemanagement, waardering en loopbaanbegeleiding.
Zorgbedrijf Antwerpen hecht ook veel belang aan een goede balans werk-privéleven afgestemd op de individuele wensen van medewerkers en aan de mogelijkheid voor interne mobiliteit. Elk jaar zijn er meer dan 400 wijzigingen in arbeidsregime.
In 2012 kwamen meer dan 500 nieuwe medewerkers in dienst, die allemaal een peter of meter kregen om hen langdurig te begeleiden.
Als bedrijf met meer dan 60 locaties organiseert Zorgbedrijf Antwerpen de HR-dienstverlening dicht bij de medewerkers. Daarvoor heeft het 14 HR-partners die als vast aanspreekpunt ‘hun’ locaties bezoeken. Maar ook de managers staan iedere dag tussen hun medewerkers en doen tijdens belevingsstages letterlijk het werk van hun medewerkers. Bovendien trekt de directie elk jaar naar een 30-tal locaties voor een roadshow met informatie en inspiratie. Daarop worden alle medewerkers uitgenodigd.
Zorgbedrijf Antwerpen telt 42 dienstencentra, een gamma aan thuisdiensten, 3000 serviceflats en 17 woonzorgcentra. Het is de grootste speler in de Antwerpse zorgsector met 3700 medewerkers die elke dag 16.000 klanten helpen. Daarnaast begeleidt het ook 200 jongeren in de jeugdzorg.