Zorgbedrijf Meetjesland ontstond in 2018 als de overkoepelende organisatie voor ouderen- en thuiszorg van de OCMW’s in Evergem, Maldegem en Deinze (Nevele). Het zorgbedrijf wil lokaal een brede waaier van comfortabele, vernieuwende en toegankelijke zorg op maat voor ouderen en zorgbehoevenden bieden, in een vertrouwde omgeving. Het is een dynamisch bedrijf, waar ook de nodige aandacht wordt geschonken aan de kwaliteiten en het welzijn van medewerkers.
“Hoewel Zorgbedrijf Meetjesland geografisch heel uitgestrekt is, slagen we er toch in verbondenheid en samenhorigheid te creëren bij onze medewerkers en dat ook extern uit te stralen”, klinkt het bij de organisatie.
Het bedrijf is gebouwd op een missie en vijf belangrijke waarden: klantgericht, respectvol en waarderend, professioneel en integer, met goesting en geëngageerd, en samenwerkend. Het hecht er dan ook veel belang aan dat elke medewerker die waarden mee uitdraagt.
In de eerste plaats wil Zorgbedrijf Meetjesland klantgericht zijn naar bewoners en klanten, maar daar blijft het niet bij. Want als werkgever wil het ook klantgericht zijn voor de medewerkers, daar moet een nieuw HR-klantenmodel voor zorgen. Zo krijgen de medewerkers alle mogelijkheden om de best mogelijke zorg te bieden. “We stellen de medewerker centraal, zodat die de zorg voorop kan stellen”, is het adagio.